Jobmarketing voor Van Opdorp
De logistiek is een branche waar Workload al heel veel succesvolle jobmarketingcampagnes heeft gedraaid. Voorbeelden genoeg dus en Van Opdorp is er daar een van. Een knap staaltje samenwerking overigens, tussen Workload en The Workbrand.
Workload werkt samen met The WorkbrandDe Case
In deze case vertellen we je over de gebruikte materialen en de keuzes daarin. Maar ook over de resultaten, niet onbelangrijk natuurlijk. Binnen een maand tijd heeft Workload veel neergezet voor Van Opdorp. Er is een nieuwe werken bij-website ontwikkeld. Via Typeform zijn er externe landingspagina’s opgezet. En op verschillende kanalen liepen er campagnes, waarin veel is getest met diverse advertentiematerialen.
Werkenbijvanopdorp.nl
De werken bij-website geeft de uitstraling van Van Opdorp goed weer. De toekomstige medewerker stelt dat altijd op prijs. Wie worden je collega’s? Wat voor sfeer hangt er? Waar kom je te werken?
Er staan korte verhalen en citaten van medewerkers. Op die manier wordt een zo realistisch mogelijk beeld gegeven van het bedrijf en het persoonlijke karakter benadrukt.
Vacature via Instagram
Voor deze vacature wilden we Instagram met name gebruiken ter ondersteuning. Dit kanaal was vooral bedoeld om zoveel mogelijk weergaven te scoren. Uit ervaring weten we dat Facebook zich beter leent voor het directe verkeer.
Voor de campagnes van Van Opdorp kregen we de beschikking over veel en mooi beeldmateriaal. Perfect natuurlijk voor Instagram!
Vacature via Facebook
Van Opdorp was meer dan tevreden over de campagne. Wij trouwens ook. Maar liefst 19 aanmeldingen in een week tijd. En dat met een advertentiebudget van slechts € 104 (!) Niet verkeerd toch?
Andere statistieken: 48.629 weergaven onder 12.773 personen, met als resultaat 1.053 klikken op links.
Al snel bleek dat variant A (zie onder) verreweg het beste presteerde, met bijna 80% van alle kliks. Waarschijnlijk omdat deze afbeelding het minst afleidde van de boodschap. Vanwege de beperkte tijd zijn we daarna alleen met deze versie doorgegaan. Vervolgens is er getest met het meer zichtbaar maken van de verhalen van de medewerkers en het in beeld brengen van de secundaire arbeidsvoorwaarden.
Het doel was om in een korte periode resultaat te behalen voor de vacature van bulkchauffeur. Daarom zijn we direct gestart met twee opties: advertenties konden leiden naar de werken bij-website of naar een externe landingspagina via Typeform.
Wil je zelf eens ervaren hoe de kandidaat door het Typeform heen gaat? Klik dan hierboven op de button ‘Ik wil meer weten!’.
KLANTEN VOOR WIE HET AL WERKT.
We zijn er trots op dat zoveel mooie bedrijven ons al hebben weten te vinden. Maar vooral dat Workload voor hen wérkt!