HR professional, ben jij al privacyproof? 16 januari komt eraan!

In 2024 gaat er veel veranderen wat betreft online privacy. Zo verdwijnen de third-party cookies, Google Chrome is de laatste browser die hier afscheid van neemt. Hierdoor gaan veel data verloren, iets waar jouw Jobmarketing campagnes ook onder lijden. Zo zijn onder meer de statistieken van jouw werken-bij site niet helemaal betrouwbaar, omdat er minder data beschikbaar is. De kans is dus groot dat de kosten per sollicitant gaan stijgen.

arbeidsmarktcommunicatie

Gelukkig is er een oplossing!

Gelukkig is er een oplossing, namelijk server-side tagging. Vanaf 2024 is deze manier van meten onmisbaar voor jouw Jobmarketing campagnes en werken-bij site. Met deze methode maak je namelijk gebruik van 100% first-party cookies. Door het gebruik hiervan is een groot deel van je websitedata weer beschikbaar. Bovendien wordt er meer data doorgestuurd naar Facebook of Google, wat de prestaties van jouw Jobmarketing campagnes ten goede komt.

Wat is Server-side tagging?

Met server-side tagging verwerk je de data van je werken-bij website op een eigen server, in plaats van in de browser. Als iemand bijvoorbeeld solliciteert op jouw website, worden deze gegevens doorgestuurd naar jouw server. Dit is first-party data, omdat er nog geen data worden gestuurd naar derde partijen zoals Google. Jij kiest er uiteindelijk voor wat er met deze data gaat gebeuren (of je ze bijvoorbeeld naar Google stuurt of niet). Dit zorgt voor betrouwbare data, een snellere website en verhoogde privacy.

Voordelen van Server-side tagging voor jouw jobmarketing campagnes en werken-bij site:
1. Snellere website: Door data op de server te verwerken, wordt de laadtijd van webpagina’s verminderd, wat resulteert in een betere gebruikerservaring.
2. Betrouwbare data: 100% first-party data. Dit houdt in dat je tot wel 30% van je data terugkrijgt. Dit kan je weer goed gebruiken voor je Jobmarketing campagnes.
3. Verhoogde privacy: Je hebt zelf de controle over de gegevens van jouw websitebezoekers. Jij beslist dus ook zelf wat je met deze data doet.

Wat kun je met deze data?

Gebruik van gegevens voor gerichte Jobmarketing campagnes
Eenmaal verzameld, kunnen de gegevens uit server-side tagging worden gebruikt om:
• campagnes te optimaliseren o.b.v. betrouwbare data. Met deze data kan je bijvoorbeeld A/B testen met diverse advertentiematerialen. Zo verlaag je de kosten per sollicitant.
• inzicht te krijgen in de effectiviteit van verschillende marketingkanalen zoals Facebook en LinkedIn.

Gebruik van gegevens voor jouw werken-bij site
Wanneer ze eenmaal zijn verzameld, kunnen de gegevens uit server-side tagging worden gebruikt om:
– te kijken waar kandidaten afhaken in het sollicitatieproces op jouw website.
– het gedrag van websitebezoekers te bekijken en o.b.v. deze data optimalisaties toe te passen.
– te zorgen voor betere privacy van jouw websitebezoekers. Jij vraagt namelijk netjes eerst toestemming om gegevens door te sturen naar Google of Facebook. Vervolgens kan je zelf kiezen of je deze data ook echt doorstuurt of niet.
– laadtijden te versnellen. De kans is groot dat kandidaten niet afhaken vanwege een trage werken-bij site.

Op maat gemaakt dashboard
Voor elke werken-bij site maken wij een dashboard op maat. Dit doen we met behulp van server-side tagging. Ook in 2024 kan jij dus zien hoeveel kandidaten er solliciteren via jouw werken-bij site, maar ook via welke Jobmarketing campagnes. Bovendien maken wij nog meer inzichtelijk zoals sessieduur, scrollpercentage en kosten per sollicitant. Jij kan dus 24/7 zien wat er op jouw werken-bij site gebeurt en hoe jouw Jobmarketing campagnes presteren.

Wist je dat ...

… het vanaf 16 januari verplicht is om een Google gecertificeerde cookiebanner op jouw website te plaatsen? En dat vanaf maart de regels voor online adverteren weer strenger worden? Zorg dus dat je snel overstapt naar server-side tagging en let op de privacy van jouw websitebezoekers!

Maak een vrijblijvende afspraak

Wil jij alles van A tot Z geregeld hebben? Wij van Workload helpen je graag verder. Wij zetten volledige Employer Branding en Jobmarketing campagnes op, en optimaliseren deze o.b.v. 100% first-party data. Daarbij wordt rekening gehouden met de privacy van sollicitanten. Neem contact op en wij helpen je graag verder!

Neem vandaag nog contact met ons op!

  • 1.

    Heb jij een vraag over server-side tagging?

    Zit je met de wetgeving in je maag? Wil jij alles van A tot Z geregeld hebben? Wij zetten volledige Employer Branding en Jobmarketing campagnes op en optimaliseren deze o.b.v. 100% first-party data, rekening houdend met de privacy van sollicitanten.<br />

  • 2.

    Vul dan je contactgegevens in!

    Vul ons privacyproof formulier in en wij nemen snel contact met je op! We beantwoorden jouw vraag altijd op maat, dus je komt niet in standaard mail-gesprekken terecht. Wel zo prettig.

Kom in contact!

    Dit formulier wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

    WORKLOAD WERKT.
    OOK VOOR JOU.

    Zoek jij personeel? Kies dan eens voor een verfrissende aanpak met Workload. Wij werken online, doelgericht, transparant en volledig meetbaar.