Veelgestelde vragen

Oké, veelgestelde vragen. Vaak een 'moetje' op websites, maar bij ons een serieuze pagina. En stiekem één die ons behoorlijk wat tijd bespaart. Oké, daar gaan we.

1. Zijn jullie recruiters of uitzendbureau?
Geen van beide. Workload ontwikkelt campagnes waardoor personeel rechtstreeks naar jou komt.

We beginnen altijd met een plan, om jouw vacatures zo goed mogelijk in te vullen. En hoe we jullie werkgeversimago willen versterken. Vind je dat plan net zo goed als wij? Dan kunnen we aan de slag, samen met jullie! We werken met jullie eigen social media kanalen, die daarmee ook meteen worden versterkt. Vergeleken met recruiters en uitzendbureaus heeft Workload dus een duurzame oplossing.

Soms schakelen we wel een recruiter in, om ons te ondersteunen. Dan gaat het om specialistische functies, bijvoorbeeld op managementniveau. Maar vaker is het andersom en worden wij gebeld door recruiters of we hen kunnen helpen. Dat kan in een adviserende rol zijn, of uitvoerend met marketingacties.

2. Werken jullie met commissie?
Nee, we leveren een duurzame oplossing op urenbasis met vooraf heldere afspraken. Dit is ook het grootste verschil tussen Workload en recruiters. Wij werken aan jouw merk, versterken je employer branding en zorgen voor een duurzame oplossing. Recruiters werken aan hun eigen netwerk en hebben precies niets te maken met de duurzaamheid van je wervingsproces.

3. Schrijven of redigeren jullie ook vacatureteksten?
Ja, dat is een mogelijk onderdeel van onze dienstverlening. De ene klant vind het fijn om de vacatureteksten zelf te schrijven, de ander laat ze liever schrijven. We kunnen controleren, aanpassen of volledig zelf ontwikkelen. Allemaal mogelijk. Kijk vooral op workload.nl/vacatureteksten voor meer informatie over de vacatureteksten.

4. Wat verstaan jullie onder employer branding?
Campagnes (bijvoorbeeld op social media) die werkgeversimago versterken. Gericht op onderbelichte punten als werksfeer, ontwikkeling. Elk bedrijf kent redenen om er te komen werken. Deze argumenten zijn vaak onderbelicht. We zorgen dat jouw verhaal op een aantrekkelijke manier wordt verteld. Dit kan zijn via video, tekst etc. We zetten graag werknemersinterviews in. Op deze manier gebruiken we de verhalen van je huidige werknemers als marketing naar je potentiële werknemers. Want wie kan jouw verhaal beter vertellen dan je eigen werknemers.

5. Wat houdt jobmarketing precies in?
Campagnes die helpen om vacatures in te vullen. Waar we bij Employer Branding inzoomen om jouw bedrijfsverhaal naar de potentiële werknemer te krijgen, gebruiken we hier campagnes om direct de vacatures in te vullen. Dit kan zijn via Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Ads, Bing, noem maar op. Net waar jouw doelgroep is.

6. Is Bart nog vrijgezel?
Nee.

7. Waarom heb ik een werken bij-site nodig?
Optimale presentatie van en focus op vacatures. We zorgen voor een ideale vindbaarheid en een conversiegerichte website. Wat is een conversie, is dan een vervolgvraag. Een conversie is een actie die de bezoeker moet voltooien. Dit kan een aanmelding zijn, of zelfs een sollicitatie, of een simpele door-klikactie. Wij hebben twee soorten werken bij-sites. Optie 1 is via een template. Optie 2 is maatwerk.

9. Waarom loopt de telling zo raar?
Goede vraag. Hebben we geen antwoord op.

9. Ik heb zelf een HR/Communicatie/Marketingteam, werken jullie hiermee samen?
Ja, natuurlijk. We werken precies zoals jullie dat willen. We hebben alles in huis om een uitvoerende rol te kunnen aannemen. Maar we raden juist aan, in het kader van efficiëntie en centjes, om zaken zelf uit te voeren. Mits de kennis aanwezig natuurlijk. Zo hebben we een klant waar de HR-medewerkerster jaren ervaring heeft met het schrijven van vacatureteksten. Dan is onze vraag: waarom zouden wij dit dan oppakken? Wij kunnen dan een coachende rol op ons nemen. Of een andere klant van ons heeft een groot e-commerce team. De Jobmarketing en Employer Branding campagnes kunnen dan in hun beheer meelopen. Wij geven in een tweewekelijks overleg onze optimalisatie adviezen, of tips wat ze nog kunnen proberen. Een meer reactieve rol. Bij een mooi design bureau uit Noordwijkerhout hebben we een puur coachende rol omdat ze de touwtjes zelf in handen wilden hebben.

10. En jobboards dan?
Jobboards zijn bij ons een onderdeel van het Jobmarketing stuk. Zoals je in de vraag hieronder kunt lezen, krijg je een jobmarketing plan. Wij onderzoeken – in het gedeelte jobmarketing- uit welke jobboards voor jou interessant kunnen zijn. Waar jouw doelgroep is. Maar de kans is groot dat we jouw vacatures niet alleen maar gaan invullen via jobboards. We zoeken namelijk vaak een latent zoekende groep. Ga eens bij jezelf na: is de doelgroep die jij wil bereiken – dus niet alleen de doelgroep die toevallig het juiste diploma heeft gehaald, maar ook de doelgroep die jij ECHT wil aantrekken – actief via een jobboard? Is deze groep actief opzoek naar een baan? Misschien wel, misschien niet. Daarom kijken we of we de doelgroep kunnen bereiken via LinkedIn, Snapchat of waar dan ook.

11. Oké, interessant. En nu?
We maken graag eerst kennis. Dat kan online, maar het liefst fysiek. Komen we gewoon even langs (als de actieradius van de Mini het haalt). Na de kennismaking weten we (als het goed is) hoe jullie geholpen zouden zijn. Wij gaan een plan maken. Een jobmarketing plan. Hierin bespreken we jullie kansen en laten we zien hoe wij jullie vacatures zouden invullen. We nemen alle onderdelen mee. Jobmarketing, employer branding, werken bij site, social contant beheer, vacatureteksten, jobboards. Noem het maar op. Dit plan is volstrekt vrijblijvend. En dient als menukaart. Je kunt kiezen wat je wilt.

WORKLOAD WERKT.
OOK VOOR JOU.

Zoek jij personeel? Kies dan eens voor een verfrissende aanpak met Workload. Wij werken online, doelgericht, transparant en volledig meetbaar.